Навіщо потрібна повірка?
Лічильники води, як і будь-які інші вимірювальні прилади, з часом можуть втрачати точність. Повірка лічильників води - це перевірка точності їх роботи.
Як часто потрібно повіряти лічильник?
Для всіх лічильників води установлено міжповірочний інтервал 4 роки (наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями»).
Хто платить за повірку?
Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність (далі – Закон про метрологію) періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Яки чином проводиться повірка?
Існує два варіанта проведення державної повірки. Лічильник може бути демонтований і відправлений до лабораторії для перевірки, або перевірка може бути проведена на місці, без демонтажу лічильника.
У разі позитивного результату повірки лічильника оформлюється свідоцтво про повірку за встановленою формою .
Для лічильників, які визнані за результатами повірки такими, що не відповідають установленим вимогам, оформлюють довідку про непридатність. У такому разі споживачу потрібно придбати новий лічильник.
Придбання та первинне встановлення нового лічильника відбувається коштом споживача, оскільки ця послуга не є складовою тарифу на холодне водопостачання та водовідведення. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.
Що буде, якщо не повіряти лічильник води?
Якщо лічильник вчасно не повірений, його покази вважаються недійсними, і нарахування, у такому випадку, будуть здійснюватись за методом, який застосовується для квартир без індивідуальних засобів обліку води, тобто, на основі загальнобудинкових приладів або за нормами (Закон України “Про метрологію та метрологічну діяльність” п.4 ст17 розділ IV та Закону України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання” п.2 ст.6)
Хто проводить повірку?
Повірку лічильників води в Україні мають право проводити акредитовані метрологічні служби, які мають відповідне обладнання та кваліфікацію.
На місці експлуатації засобів обліку (без демонтажу лічильника) повірку здійснюють:
- ТОВ “Укрметцентр” м.Хмельницький, тел. 099 550 77 55
- ТОВ “ЕТАЛОН — АСП” м.Кам'янець - Подільський, тел. 068 596 58 56
В лабораторії “Система” м.Хмельницький, вул.Прибузька, 38, тел. 067 672 04 06.
Як подати заявку на повірку?
Якщо повірка проводиться на місці експлуатації засобів обліку (без демонтажу лічильника), то абонент повинен подати заявку безпосередньо до організації, що буде здійснювати повірку за телефонами, вказаними вище.
Якщо повірка буде проводитись у лабораторії, то абонент повинен звернутись з письмовою заявою у відділ збуту КП Водоканал для зняття охоронних пломб з лічильника. Всі витрати, пов’язані з демонтажем, транспортуванням, повіркою та монтажем лічильника, оплачуються за рахунок споживача.